Το Blog πήγε, είδε και έχει άποψη για την παράσταση «Έγκλημα στο Orient Express» που ανεβαίνει στη συμπρωτεύουσα.
Το «Έγκλημα
στο Orient Express» που ανέβηκε την τελευταία
διετία στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»
σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη αποτελεί
μία φοβερή μεταφορά του πασίγνωστου
και συνάμα συγκλονιστικού μυθιστορήματος
της Αγκάθα Κρίστι στο σανίδι.
Καταγράφεται
ως φοβερή, γιατί εκτός από τις τρομερές
ερμηνείες των Κ. Δανδουλάκη, Δ. Κατρανίδη,
Αντ. Καφετζόπουλου, Μ. Κοντού, Τ. Χαλκιά,
Τ. Κουλίεβα, Τ. Τρύπη, Τ. Παπαματθαίου,
Έρ. Μπίγιου η επιτυχία της παράστασης
οφείλεται στην καταπληκτική σκηνοθεσία
του Αντώνη Καλογρίδη, ο οποίος με τρόπο
κινηματογραφικό κατάφερε να συνδέσει
όλα τα κομμάτια του παζλ του μυστηρίου
χωρίς να γίνει βαρετό στο θεατή.
Δώστε έμφαση
στην κινηματογραφικότητα, διότι το
αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό
με τον θεατή να δέχεται αρκετά σκηνοθετικά
φλας μπακ, τα οποία του υπενθυμίζουν τι
είδε και τι άκουσε, κρατώντας αμείωτο
το ενδιαφέρον του.
Με αυτό όμως
που έμεινε έκθαμβο το επιτελείο του
xtypes, που
είδε την παράσταση, ήταν η τεχνολογική
αρτιότητα των σκηνικών της παράστασης,
τα οποία πετύχαιναν την κατάλληλη
μυστηριακή ατμοσφαιρικότητα, η οποία
απογειώθηκε σε συνάρτηση με τα
κουστούμια, τον φωτισμό και τα ηχητικά
εφέ.
Η θεατρική
μεταφορά της περιπέτειας του διάσημου,
εκκεντρικού ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρώ,
την προσωπικότητα του οποίου ενσάρκωσε
ο Δάνος Κατρανίδης ήταν συναρπαστική
για το κοινό, το οποίο μανιωδώς έψαχνε
να βρει τον δολοφόνο που σκότωσε το θύμα
με 8 μαχαιριές. Οι υποψίες συγκεντρώθηκαν
προς όλους τους υπόπτους.
Στο τέλος υπάρχει μία τεράστια ανατροπή για τους θεατές, η οποία δίνει άλλη διάσταση στην πλοκή του έργου, αλλά και ένα ηθικό δίλημμα για τον Πουαρώ. «Μας έριξες στον κουβά με τη λύση του εγκλήματος, όπως λένε οι λάτρεις του ποδοσφαιρικού στοιχήματος», ειπώθηκε κατά τη συνάντηση του επιτελείου με τον Κατρανίδη στα παρασκήνια του θεάτρου "Κάτια Δανδουλάκη".
Αλλά γιατί σας
τα γράφουμε και γινόμαστε σπόιλερς; Η παράσταση
ανεβαίνει στο θέατρο Αριστοτέλειον στη
Θεσσαλονίκη και από το Σάββατο 8
Φεβρουαρίου 2020 οι Θεσσαλονικείς θα
πρέπει με 400 μάτια να πάνε να δούνε την
Κάτια. Η Δανδουλάκη φωτεινή και
μυστηριώδης, αιώνια femme fatale, δίνει
στην παράσταση το πρεστίζ που απαιτείται
για την απογείωσή της.
Η ίδια η Κάτια
Δανδουλάκη στο τέλος ανεβαίνει με έναν
πονοκέφαλο στη Θεσσαλονίκη, όπως μας
εξομολογήθηκε, μετά την παράσταση στην
κουβέντα που είχε το επιτελείο του
xtypes στο
καμαρίνι της! «Πως θα μεταφέρουμε όλα
αυτά τα σκηνικά εκεί πάνω», μονολογούσε
με ένα αίσθημα όχι τόσο προβληματισμού
αλλά εποικοδομητικής αγωνίας που
διακατέχει κάθε καλλιτέχνη πριν ανοίξει
η αυλαία!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου