Το Ελ. Βενιζέλος ήταν στα σχέδια της μεταπολίτευσης αλλά η λειτουργία του καθυστέρησε για μερικά χρόνια λόγω αιματηρών επεισοδίων
Αφορμή στάθηκε
η εγκατάσταση του νέου αεροδρομίου
των Αθηνών, για την οποία οι κάτοικοι
της κωμόπολης των Μεσογείων διαδήλωσαν.
Η προσπάθεια της δικτατορίας του 1967 να πείσει τους Μεγαρίτες για τη δημιουργία του αεροδρομίου στη δυτική Αττική και συγκεκριμένα στον κάμπο των Μεγάρων έπεσε στο κενό.
Η κυβέρνηση Καραμανλή δεν επέστρεψε εκεί – δηλαδή στα Μέγαρα – αλλά… κοίταξε ανατολικά και ο κάμπος των Σπατών ήταν ιδανικό μέρος για τη δημιουργία ενός τέτοιου έργου.
Σύμφωνα με το sansimera.gr κατά τις συγκρούσεις σημειώθηκαν μικροτραυματισμοί και αρκετοί διαδηλωτές συνελήφθησαν.
Όπως αναφέρει το
notioanatolika.gr ο
αναβρασμός που επικρατούσε στην πόλη
όλες τις προηγούμενες ημέρες έφτασε
στο αποκορύφωμά του εκείνη την Παρασκευή
της 13ης Φεβρουαρίου .
Οι κάτοικοι των Σπάτων ήταν κάθετα αντίθετοι στην πρόθεση της κυβέρνησης Κωνσταντίνου Καραμανλή, να απαλλοτριωθεί το μεγαλύτερο μέρος του κάμπου της περιοχής για να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο που θα κάλυπτε τρις ανάγκες της αναπτυσσόμενης Ελλάδας.
Ωστόσο οι κάτοικοι των Σπάτων που
ζούσαν και άκμαζαν με τη βοήθεια των
αμπελώνων και των ελαιώνων τους δεν
μπορούσαν να το διανοηθούν.
Το σπατανέϊκο κρασί
και λάδι είχε γι’ αυτούς αξία ζωής. Έτσι
το πρωινό εκείνο της Παρασκευής 13ης
Φεβρουαρίου, οι σκληροί αγρότες των
Σπάτων ξεσηκώθηκαν.
Με το πέρασμα των χρόνων,
η αγροτική δραστηριότητα της περιοχής
έπεσε σε παρακμή, τα πνεύματα ησύχασαν,
και έτσι ωρίμασαν οι συνθήκες για τη
δημιουργία του αεροδρομίου.
Μετά από 25 χρόνια, στις
28 Μαρτίου 2001, τέθηκε σε λειτουργία στα
Σπάτα ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ.
Βενιζέλος» αντικαθιστώντας το Διεθνές
Αεροδρόμιο του Ελληνικού, που εξυπηρετούσε
την Αθήνα για 60 χρόνια.
Έτσι τα επεισόδια
παρέμειναν μία μακρινή αλλά αξέχαστη
ανάμνηση για όλους όσους τα έζησαν!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου