Το ελληνικό ποδόσφαιρο στην εποχή του virtual reality!

Από το Play Station στη Super League! Το άθλημα αποκτά στην Ελλάδα διαστάσεις video game εξαιτίας των συνθήκων που διαμορφώνει ο κορωνοϊός.


Αποτέλεσε θέμα κατά την τηλεδιάσκεψη του Δ.Σ. της Super League της 29ης Απριλίου, το οποίο πέρασε στα ψιλά, καθότι οι στιχομυθίες και οι αλληλοκατηγορίες μεταξύ της πλευράς του Ολυμπιακού και του ΠΑΟΚ συγκέντρωσε περισσότερο ενδιαφέρον.

Ήταν όμως επίσημη απόφαση του συμβουλίου και το γεγονός ότι διατυπώθηκε δημιουργεί πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και δημιουργεί τεράστιο προβληματισμό για το πως θα είναι το ποδόσφαιρο και ο αθλητισμός γενικότερα στο μέλλον.

Όπως ανέφερε η σχετική ενημέρωση της Super League, εγκρίθηκε η διερεύνηση δυνατότητας υλοποίησης ενός εικονικού οπτικοακουστικού περιβάλλοντος φιλάθλων (Simulated Fans Audio and Visual Sport Broadcasting).

Τί σημαίνει αυτό;

Ως γνωστόν, όταν θα έχουμε (επιτέλους) αγωνιστική δράση, το πρωτάθλημα θα γίνει χωρίς την παρουσία φιλάθλων, κεκλεισμένων των θυρών μέχρι οι ειδικοί να αποφανθούν πότε ο κόσμος ολόκληρος δεν θα διατρέχει κίνδυνο από την απειλή του κορωνοϊού. Εξάλλου η επιστροφή στην κανονικότητα που άρχισε τη Δευτέρα 4 Μαΐου γίνεται σταδιακά.

Με απλά λόγια τα σενάρια να δούμε γήπεδα με κόσμο είναι κάπως μακρινά, μιας και ο συνωστισμός είναι ο βασικότερος παράγων μετάδοσης του ιού και δεν έχουμε ξεκάθαρες απαντήσεις επί του ερωτήματος, πότε θα μπορέσουμε να πάμε ξανά γήπεδο.

Το ποδόσφαιρο όμως εκτός από άθλημα είναι ένα προϊόν. Τηλεοπτικό και εμπορικό, αφού μέσα από τα 90λεπτα διαφημίζονται εκατομμύρια επιχειρήσεις, προϊόντα και υπηρεσίες.

Με την έναρξη της αγωνιστικής δράσης μπορεί να συνεχιστεί η προώθηση αυτών των προϊόντων μέσω της τηλεοπτικής μετάδοσης. Η απουσία του κόσμου θα δημιουργήσει ένα τεράστιο... ατμοσφαιρικό κενό. Δεν θα θυμίζει με τίποτα το προϊόν ένα ποδοσφαιρικό ματς, αλλά θα δημιουργηθεί η αίσθηση, ότι όλες οι ομάδες αγωνίζονται σε συνθήκες που επιβάλλονται όταν είναι τιμωρημένες για τη συμπεριφορά των οπαδών τους.

Γι'αυτό λοιπόν στη λίγκα αποφάσισαν να καλύψουν το κενό με την εικονική πραγματικότητα. Το Virtual Reality εξάλλου έχει μπει εδώ και δεκαετίες τη ζωή μας μέσω από τις βιντεοκονσόλες. Τα αγαπημένα ποδοσφαιράκια στα video games έχουν μεγάλη εξέλιξη και συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των gamers.

«Είναι ένα τρόπος προβολής των εκδηλώσεων της Super League και της αποκομιδής χρημάτων. Είναι πολύ φουτουριστικό το σχέδιο, αλλά το έχουν σε εφαρμογή όλες οι λίγκες στο εξωτερικό. Από τη στιγμή που εμείς κυνηγούμε με τα κυάλια τα έσοδα, προσδοκούμε μέσα από αυτό να κάνουμε οτιδήποτε για να αποκομιστούμε οφέλη», ανέφερε στη στήλη ιδιοκτήτης ομάδας της SL και μέλος του ΔΣ της διοργανώτριας αρχής της τη τάξει κατηγορίας του ελληνικού πρωταθλήματος.

Η η Super League θα προσπαθήσει με αυτόν τον τρόπο να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία, η οποία θα δημιουργήσει ένα ηχητικό και οπτικό περιβάλλον ώστε να δίδεται η εντύπωση ενός γεμάτου γηπέδου.

Ηχητικά είναι εύκολο να πετύχει κανείς ένα αποτέλεσμα αναπαραγωγής ιαχών της μάζας. Πάρτε μία ιδέα από το παρακάτω βίντεο:



Οπτικά υπάρχουν ήδη κάποια προγράμματα που μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες. Το Adobe After Effects CC είναι ένα από αυτά.


Τα ηλεκτρονικά ποδοσφαιράκια δείχνουν πως μπορεί να πατήσει πάνω τους το ποδοσφαιρικό προϊόν.


Όσο και να έχει αναπτυχθεί η τεχνολογία όμως αυτές οι λειτουργίες δεν μπορούν να αντικαταστήσουν ούτε στο 1% την ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι οπαδοί σε ένα γήπεδο. Θα βλέπουμε μπάλα με μία ψευδαίσθηση γηπεδικής ατμόσφαιρας.

Σχόλια